Varlık muhamması

Gölgen senin suretindedir , sen de suret üzeresin. Şu halde sen bir gölgesin. Bu da gösteriyor ki , hareket ettirme sana ait değil , Hakka aittir. Nit...

Gölgen senin suretindedir , sen de suret üzeresin. Şu halde sen bir gölgesin. Bu da gösteriyor ki , hareket ettirme sana ait değil , Hakka aittir. Nitekim hareket ettiren sensin, gölgen değil. Ne var ki sen itiraz ediyorsun ve kendi değerini bilmiyorsun ; buna karşılık gölgen itiraz etmiyor.

 

Ey gölgesi kendisinin değerini kendisinden daha iyi bilen !

 

Ne zaman kurtulacaksın ?

 

 

——————————————

 

 

Alem örtü ,

Kesret örtü ,

Emir örtü ,

Fiil örtü ,

Hesap örtü ,

Ceza örtü ,

Ben , sen  örtü ,

 

Sen örtensin ,

Sen örtülensin ,

Örtü de Sen'sin ,

 

Sen Zahir olduğun kadar Batın'sın ,

Sen , Batın olduğun kadar Zahir'sin.

Sen Evvel'sin , Ahir'sin ,

 

Sen mertebeleri var edensin ,

Her mertebeden farklı seslenensin ,

Veren Sen'sin , alan Sen ,

 

Güldüren Sen'sin , ağlatan Sen ,

Gülen kim ?

Ağlayan kim ?

 

Aşık Sen'sin ,

Maşuk Sen ,

Aşk Sen'sin ,

 

Ben , Sen'den ayrı Sen ,

Sen , beni Sen'de bir eden bensiz Sen ,

 

Hakiki vücud sahibi ve mutlak var olan , her şey'den münezzeh olan sadece Sen !

 

 

———————————————————

 

Hak açısından emir, kendisinde çokluk olmayan bir tek şeydir.

İsimlerde ve ikrâmlarda taakkul edilen ( akıl edilen , hatırlanan ) çokluk / kesret, kâbiliyetlerden ortaya çıkmıştır.

 

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)

 

--------------------

 

Allah katında emir 'KÜN ( OL ) ' sözüdür. Neyin ne şekilde olacağı mevcudatın ayan-ı sabitesi gereğince açığa çıkar.

 

Misal : Nefes vermek,ciğerlerimizde bulunan havanın nefes borusu , gırtlak ve ağızdan dışarıya çıkmasıdır. Ciğerde bulunan hava bir mana , şekil ve suret içermezken ciğerden hareketle dışarıya sevk edilmesi sürecinde gırtlak , dil ve dudak mahareti ile harflere dönüşmekte , o harflerden kelimeler oluşmakta ve her bir kelime farklı bir mana ihtiva etmektedir. Özü gereği hava olan nefes bu şekilde sureten manalara bürünmektedir. Nefes aslı itibarı ile tek bir şey ( teklik ) iken uğradığı menzillerde ( mevcudatta ) birçok ( kesret ) şey olarak açığa çıkar.

 

 

 

—————————————————————

 

 

Ben ve Sen Tecellisi.

 

Tekvini Emir ve Mutlak İrade Tecellisi.

 

( Ehline )

..........

 

BEN İSTEDİM !

 

İstediğimi elde edebilmem için Sen sebepleri halk ettin.

 

Anladım ki istediğimi elde edebilmek için istemek ile ben Sen'i halk etmeye sevk ettim.

 

Sen , isteğim doğrultusunda halk ettin.

 

Sonra isteğimi elde ettim.

 

Anladım ki isteğimi elde etmeye benim ayn'ı sabitimin uygunluğu sebep oldu.

 

Sonra ben beni tanıdım.

 

Baktım ki beni ben yapan Sen'sin.

 

Ben beni ancak Sen'inle tanıyabilmişim.

 

Bana beni benimle perde ardından gösteren Sen , bana beni perdeyi kadırıp Sen'inle gösteren Sen imişsin.

 

Beni isteten Sen imişsin.

 

Anladım ki ;

 

SEN İSTEDİN !

 

————————————————————

 

Başı rahmet , ortası mağfiret , sonu cehennemden azat ile müjdelenen Ramazan-ı Şerif'i hakkıyla değerlendirmeyi , başta oruç olmak üzere tüm ibadetlerimizi hakkıyla yerine getirebilmeyi , Allah CC. nün rahmetine , mağfiretine mazhar olup cehennem azabından kurtulan zümreden kılmasını niyaz ederiz. 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ahmet Şahin Uçar - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haberso Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haberso hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haberso editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haberso değil haberi geçen ajanstır.



Anket Tekrar sokağa çıkma yasağı gelmeli mi ?