Görsel efektler Alita: Battle Angel'ın cyborg Kahramanına Nasıl Bir Ruh Verdi

Yılın en görsel olarak çarpıcı filmlerinden biri olan bilim kurgu macerası

+3
Haber albümü için resme tıklayın

Yılın en görsel olarak çarpıcı filmlerinden biri olan bilim kurgu macerası Alita: Battle Angel. Kendisi için yeni bir hayat yaratmaya çalışırken, geçmişinin gizemleriyle mücadele eden 2563 yılında nazik bir bilim adamı tarafından canlandırılan bir cyborg'un hikayesini anlatıyor ve bunu CG karakterleri ve ortamları canlı olarak etkileyici bir şekilde harmanlıyor

Yukito Kishiro'nun manga dizisi Gunnm'den uyarlanan Alita , filmin baş kahramanı olarak Maze Runner oyuncusu Rosa Salazar'ı canlandıran ortak yazar ve yapımcı James Cameron ve yönetmen Robert Rodriguez için uzun zamandır gecikmiş bir tutku projesidir . Salazar'ın Alita olarak etkileyici performansı - ve bu performansı CG karakterine çeviren görsel efektler sanatı - hikayenin cyborg kahramanına etkileyici bir insanlık seviyesi verdi ve izleyicilerden yüksek övgü aldı.

 Alita , biri En İyi Görsel Efekt dalında Oscar adaylığı için yarışmacının bu yılki törende. Bu VFX ekibi, görsel efekt süpervizörleri Eric Saindon ( Weta Digital'den ), Richard Baneham (Lightstorm Entertainment'dan) ve Richard Hollander'ı (Lightstorm) ve animasyon süpervizörü Mike Cozens'i (Weta) içeriyor

Eric Saindon: Senaryoyu bir filme dönüştürülebileceği noktaya getirmek kadar teknolojik bir şey değildi, çünkü teknoloji baştan beri gelişiyor. Artık Rosa'nınki gibi bir performans yakalayabilir ve bir CG karakterine koyabiliriz ve bu aslında Weta'nın insansı bir karakter üzerinde ilk kez çalışmasıdır.

Gollum'u [Yüzüklerin Efendisi filmlerinde] yaptık, Na'vi'yi [ Avatar'da ] yaptık ve [Maymunlar Gezegeni serisinde] maymunlar yaptık, ama asla gerçekten CG insan Alita ekranda olduğunu bir buçuk saat boyunca kamerada.

Richard Baneham: On Avatar biz sadece canlı aksiyon dünyasında CG karakterler vardı çekimlerin bir avuç vardı [çünkü], biz, çok daha fazla enlem vardı. Bu durumda, Alita'nın her sahnede mevcut olduğuna inanmak inanılmaz derecede önemlidir, bu yüzden bunu başarmak için Rosa'nın Alita'nın her bir çekiminde temsil edildiğinden emin olmalıydık. Rosa'nın seçimlerini korumak ve ekrana gelmelerini sağlamak bizim işimizdi.

CG karakterleri konusunda pandomim düşmanınızdır. Bu nedenle, herhangi bir dış kuvvet veya etkileşimli kuvvet - ister bir nesne veya diğer aktörlerle temas eden bir karakter olsun - hepsi hem fotoğraf tarafında hem de CG tarafında tam olarak temsil edilmelidir. Bu yüzden Rosa'ya ve performansına büyük ölçüde bel bağladık.

Alita kadar iddialı bir proje söz konusu olduğunda, bunun bile mümkün olduğundan emin olmak için genellikle çok fazla test var. Rosa'nın performansının gerçekten işe yarayacağını anlamanın bir anı erken oldu mu?

Richard Hollander: Her şey Rosa Salazar'ın performansıyla başladı. Karakterle ne yapacağını ve canlı aksiyon çekimlerinde karakter için ne planladığını gördükten sonra, bunu yapabileceğimizi bilmenin başlangıcıydı.

Saindon: Rosa'nın bir portakal yakalayıp içine biraz ısırdığı bir sahne var ve çılgın bir yüz ifadesi yaptı. Bunu çekerken, “Bu asla işe yaramayacak. Bunu asla elde edemeyiz. ”Sonra sahneye girdik ve performansı Alita'ya koyduk. İkisine yan yana baktığımızda, Rosa ve Alita'nın her biri turuncu ısırdığında, aynı performanstı.

İşte o an “Kutsal saçmalık, işe yarayabiliriz - ve harika görünecek” diye düşündüm.

Rosa'nın performansını Alita'ya bu kadar iyi çevirmeye ne katkıda bulundu?

Mike Cozens: Alita'nın bu filmde yer aldığı diyalog ve samimi drama nedeniyle, sürecin fonemes (belirli bir dilde bir kelimeyi diğerinden ayıran bir ses birimi) ile nasıl çalıştığını rafine etmek için çok zaman harcamak zorunda kaldık. ) ve konuşma şekilleri - özellikle, ağzın nasıl davrandığını anlamak. Ağızdaki bağları ve kas yapısını anlamak, karakterin canlanmasını sağlayan ince, ancak gerçekten önemli yüz performansı ayrıntılarını iletmek için gerçekten kritikti.

Baneham: Her şey, her bir oyuncunun yüzünün kendine özgü ifadeleriyle ilgili. Biyomekanik olarak, kaslarımız yüz yüze benzer şekilde eşlenir, ancak kasların ateşlenme sırası ve bu yangına neden olan sinapslar her yüz için benzersiz ve farklıdır. Bu tür inceliklere girmek gerçekten önemliydi.

Rosa bilinçli ve bilinçaltı düzeyde çok, çok etkileyici bir menzile sahiptir. Rolüne getirdiği bilinçli performans var ve performans sırasında yüzünde gerçekleşen bilinçaltı hareket var. Orada büyük miktarda kendine özgü davranışlar var ve yakalamak için büyük bir meydan okuma yaratırken, bu gerçekten de altınları benim yaptığımız yer.

En önemli şey, bir karakterin söylediği değil, karakterin ne düşündüğüdür. Fonemlerin mekaniği tamamen gereklidir, ancak izleyicimizin bir karakterle bağlantı kurmasını sağlayan bir performanstan okuduğumuz iç monologdur.

Cozens: Filmde Alita'nın Grewishka (Jackie Earle Haley) tarafından köşeye çekildiği bir an var ve ona arka planının bir kısmını anlatıyor, ama duymak istemiyor. Alita'yı tanımamız ve açıklığa kavuşturmamız gerektiğine dikkat çeken Rosa'yla ilgili birçok katman vardı. Sizi hikayeye çeken katmanlar.

Filmin ilk fragmanı ve fotoğrafları yayınlandığında, Alita'nın büyük boy gözleri ve seyirciler için çok rahatsız edici olup olmadıkları hakkında çok fazla konuşma yapıldı. Yine de hiç sorun olmadı. İnsan ve insan olmayan özelliklerin karakterle doğru dengesini nasıl buldunuz?

Saindon: Alita'yı diğer karakterlerle görmek geldi. Denge, Alita'yı diğer karakterlerle yan yana koymak ve gözlerinin boyutuna bakmaktan değil, gözlerinin makyajından - irisinin büyüklüğü ve gördüğünüz sklera miktarından geldi. Bu, Rosa'nın gözlerinde gördüğünüzle aynı orantılı sklera miktarını görmekle ilgili, çünkü bu şekilde Rosa'nın verdiği performansın Alita için aynı olacağını biliyorsunuz.

Cozens: Kulağa böyle önemsiz bir ayrıntı gibi geliyor, ancak bir performansın okunmasında kritik öneme sahip. Bir performans, sonuçta, tüm bu ince detaylarla ilgilidir. Her şey bir irisin milimetre olarak bir alt göz kapağı ile ilişkisi ile ilgilidir. Yüzünde küçük bir seğirme ve bir mikro ifade - bunlar karakterin canlanmasını sağlayan şeyler.

Hollander: İşimiz performansının hiçbir kısmını kaybetmemek. Sanatta sihir var, ancak köşe taşı her zaman performans.

Cozens: Kesinlikle. Aktörün performansı zaman içinde tek bir anda ortaya çıkar. Sahnede görebileceğiniz ilham veren, doğaçlama bir müzik parçası gibi. Post prodüksiyon ve görsel efektler süreci yüzlerce sanatçı ile haftalar ve aylar boyunca gerçekleşir, ancak hedefimiz enerjiye adım atmamak veya enerjiyi azaltmamak ve bu ilk performanstan hiçbir şekilde kıvılcım çıkarmaktır.

Bu yılın Akademi Ödülleri'nde En İyi Görsel Efektler kategorisinde aday gösterilmeyi bekleyen 10 filmden biri olan Alita: Battle Angel , 14 Şubat 2019'da gösterime girdi.

12 Oca 2020 - 10:50 - Bilim ve Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haberso Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haberso hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haberso editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haberso değil haberi geçen ajanstır.




Anket Tekrar sokağa çıkma yasağı gelmeli mi ?