Deamon X Machina İncelemesi

 Daha yakın yıllarda, mecha türü yeni çıkan oyunlar söz konusu olduğunda beklenilen ilgi görülmemişti. Daemon X Machina hepsini değiştirmek istiyor ve...

Haber albümü için resme tıklayın

 Daha yakın yıllarda, mecha türü yeni çıkan oyunlar söz konusu olduğunda beklenilen ilgi görülmemişti. Daemon X Machina hepsini değiştirmek istiyor ve bu oyunda da ciddi bir içerik var. Bu Switch için sunuluyor olması ve bu konsolun kütüphanesinde uygun bir mecha oyunu olarak sunulmasıyla doğru orantılıdır. Kesinlikle memnuniyetle karşılanacak kadar ilgi çekici bir oyun bizi bekliyor olacak.

Daemon X Machina'nın nereden geldiğini anlamak için FromSoftware'in Armored Core serisi hakkında konuşmanız gerekiyor.

Bu oyunların oyuncuları, Raven adlı bir paralı asker olarak misyon üstlendi ve kazandıkları paradan Armored Core adlı kendi özelleştirilebilir mechalarını inşa etti. Mecha, Macross şöhretinden Shoji Kawamori tarafından serinin çoğunda tasarlandı. Dahası, daha başarılı bu içeriğin çoğu, yapımcı Kenichiro Tsukuda ile özdeşleşiyordu; Armored Core 3 ve Armored Core 3 Silent Line buna örnek gösterilebilir.

Böylece, Daemon X Machina'ya gelince, yine Outer adında bir paralı asker olarak misyonlar üstlenerek ve misyonlarda kazandığınız paradan Arsenal adında kendi özelleştirilebilir mecha'nızı oluşturarak devam edebileceksiniz. Mecha tasarımı ayrıca Shoji Kawamori tarafından da yapıldı ve Kenichiro Tsukuda da yapımcı koltuğunda oturdu. Bununla birlikte, bu oyun daha çok Armored Core 4 ve Armored Core for Answer ile bir bütünlük taşımaya başladı. Zira kontroller ve hava muharebesi üzerine daha fazla odaklanma içeriyor.

Bu Armored Core benzerlikleri garip bir biçimde sürüyor. O zaman bu tür bir şey yeni olma özgünlüğünü kaybediyor gibi düşünebilirsiniz. Fakat  PlayStation 2'deki J-Phoenix gibi oyunlar diğerleri arasında günümüzde yapılana benzer bir şey denedi. Ancak bu durumda Kawamori yerine Kunio Okawara'nın mecha tasarım yeteneklerini kullandı. Bununla birlikte, buradaki fark, ana Armored Core oyunlarını yapan aynı insanın birçoğunun Daemon X Machina ekibinde bulunması.

Daemon X Machina, bugüne kadar yapılan her Armored Core oyununu ve diğer birçok mecha oyununu oynamış ve bitirmiş biri olarak hala kendi başına özel bir mecha oyunudur. Kontroller ve savaş standartları çoğu Armored Core oyunundan çok daha akıcı görünüyor. Bence bu mecha türünün özgünlüğü için yeterli bir kıstas. İrtifanın kazanılması ve kaybedilmesiyle ilgili bazı kontrollerde ince ayar yapmama rağmen, genel anlamda iyi çalışıyor ve genel bir üçüncü şahıs nişancı oyununa kıyasla gayet başarılı bir oyun deneyimi sunuyor.

Görevler iki türe ayrılıyor. Teklifler ve Ücretsiz olarak sunulan farklı etkinliklerle ilgilenebiliyorsunuz. Teklif görevleri ana hikayeyi kapsar ve ilk oyunda yalnızca bir kez oynanabilir. Oysa Ücretsiz görevler hikayeyi tamamlamaya yardımcı olur ve fazladan para kazanarak kilidini açmak için defalarca oynamanıza izin verilir.

Oyunun buradaki asıl meselesi, misyonların senaryo içeriği açısından çok basit olması ve hedeflerinde aşırı derecede tekrarlanmalarıdır. Ayrıca inanılmaz sayıda görev bulundurarak bunu bir handikap olmaktan çıkarıyorlar. Kısacası, daha fazla komut dosyasıyla daha az ve daha uzun görevleri tercih edenlere pek uygun gözükmüyor.

 Ayrıca, tekrarlamanın çoğu, neredeyse her görevde düşman Arsenallerle yüzleşmek zorunda olmanız gerçeğini içerisinde barındırıyor. Çünkü bu oyunda çok fazla karakter var ve bu yüzden karakterleri oluşturmak için hemen hemen her görevde bunlarla karşılaşılacak. Bu beni oldukça hayal kırıklığına uğratan bir hikaye noktasına getiriyor. Yusuke Kozaki'nin kaleme aldığı karakter tasarımları harika ve ses tonları epeyce destansı duruyor.

Toru Furuya, Shuichi Ikeda ve Atsuko Tanaka gibi birkaç isimden oluşan seslendirmen kadrosu bile heyecanlanmak için yeterli bir unsur. Oysa yazı ve genel anlatı ne yazık ki sadece bir karmaşadan ibaret gibi. Hikaye, insanlık ve AI arasındaki çatışmayla başa çıkmaya çalışıyor, ancak uygulama kafa karıştırıcı ve gereksiz pek çok belirsizliği bizlerle buluşturuyor. Armored Core oyunlarının yaşadığı en büyük başarısızlıklardan biri karakter eksikliği idi. Oysa Daemon X Machina tamamen diğer tarafa gitti ve fazla abartarak karakter açısından gayet zengin bir skala sundu.

 Arka uçta, ilginç şekilde yapılan mecha özelleştirmenizin çoğunu tekrarlayabiliyorsunuz. Böylece, kafaları, gövdeleri ve bacakları ve ayrıca bireysel kolları da donatma şansınız oluyor. Armored Core oyunlarındaki jeneratörler ve güçlendiriciler gibi şeylerdense diğer vücut bölümlerine odaklanan bir geliştirme söz konusu oluyor. Silahlar oldukça fazla ve bir kaç ekipmanla birlikte dört ana silahı toplayabiliyorsunuz. Genel kişiselleştirme ayarları daha düzenli ancak yine de farklı seçenekler içerdiği için son derece karmaşık yapıdalar.  

 Silahlar ve parçalar çoğunlukla düşman Arsenallerinin misyonlarında toplanır, ancak aynı zamanda bir dükkan da vardır. Bu sayede aynı zamanda tüm parçaları almak için görevleri bir defada oynamanız zorunlu hale gelebilir. Çünkü bir seferde yalnızca bir kısmını toplayabilirsiniz. Parçalar elde edildikten sonra, bunları da Fabrikada geliştirebilir ve iyileştirebilirsiniz. Bu, genel ilerlemenizi güzel bir şekilde destekleyerek daha iyi ve daha güçlü parçalara erişmenizi sağlayacaktır. Pilotunuzun yeteneklerini de yükseltebilir ve değiştirebilirsiniz, ki bu hoş bir dokunuş ama tüm mecha özelleştirmelerinin yanında biraz gereksiz kalabilir.

Bunun dışında, oyun harika görünüyor ve bazı etkiler için hoş bir gölgelendirme kullanıyor, bu da oyuna anime vibe veriyor. Doğal olarak, Kawamori’nin mecha tasarımları harika görünüyor ve mecha'nın daha küçük ölçeği, çevrenin büyüklüğünü ve savaştığınız düşmanları vurgulamaya gerçekten yardımcı oluyor.  Oyunun çevrimiçi bölümünün çoğunu oynamadım ama yeterince iyi olduğunu söyleyebilirim. Genel olarak görevler de oldukça basit ve hepsi heyecanı arttırmayı amaçlayan çeşitli hikâyeler içeriyor.

Bunun nedeni, genel yükseltmelerin tüm ilerlemeye güzel bir şekilde uyması ve görevlerin tekrarlı olmasına rağmen, savaşın hala ilgi çekici kalabilmesidir. Basitçe söylemek gerekirse, Daemon X Machina, Armored Core serisini tercih etmeyi zorlaştırıyor. Yinede yeni bir şey yapmak için kendi açısından özgün bir içerik istediğimizde değerlendirmek mümkün olabilir. Bağımsız bir mecha oyun serisi olarak, Daemon X Machina sağlam bir başlangıç ​​yaptı, ancak görevler ve hikaye üzerinde daha fazla çalışmaya ihtiyacı var.

Armored Core oyunlarının çoğu kadar sıkı ya da muhteşem değil ama bence böyle bir mecha oyununa kesinlikle ihtiyaç vardı. Demek ki silahlarla dolu hoş bir şekilde tasarlanmış mecha ile oynamayı ve her türlü robotik düşmanı yok etmeyi seviyoruz. Daemon X Machina bunu yapmanıza izin veren yeni bir alternatife dönüşüyor.   Daemon X Machina Platform: Nintendo SwitchGeliştirici: Marvelous First Studio Yayınlayıcı: Marvelous, NintendoYayınlanma Tarihi: 13 Eylül 2019Fiyat: 59,99 $Puan: 8/10

#

21 Eyl 2019 - 17:45 - Oyun


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haberso Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haberso hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haberso editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haberso değil haberi geçen ajanstır.




Anket Tekrar sokağa çıkma yasağı gelmeli mi ?